Chestiune
foarte discutată, asupra căreia marile medii nu sînt deacord.
Poate că există adevăruri pe care nu sîntem încă pregătiţi să leacceptăm...
Oamenii
se reîncarnează în corpuri animale?
În
India, mulţi gîndesc că da.Este
şi punctul de vedere admis în unele şcoli ale iniţiaţilor din epoca
greacă şi romană. Martor este episodul unde Apollonius din Thyana
se adresează sufletului faraonului Amasis, închis în corpul unuileu
ca pedeapsă pentru greşelile sale. Şi leul începe să plîngă în faţa mulţimii...
Sfîntul Iustin (+165) ne învaţă că: "Sufletele care s-au dovedit nedemne
să-l vadă pe Dumnezeu, în urma actelor lor din cursul încarnărilor terestre,
ajung din nou în corpurile animalelor inferioare" (In Dr.
Berthollet, La Réincamation, Ed. Rosicruciennes).
Pentru
că puterea spiritului nostru este atît de mare, de ce ne-ar fiimposibil
să ne reîncarnăm într-un corp animal dacă este nevoie de asta?
Cayce
nu s-a pronunţat ferm asupra acestei chestiuni. Dumnezeu este
martor că există totuşi lucruri clare în filosofia sa, lucruri pe care learepetat
de at îtea ori încît nu există nici o îndoială. Dar în privinţa
acestui
subiect, trebuie să mărturisim că lecturile rămîn obscure:
SUFLETUL-ENTITATE
CARE ÎMI APARŢINE A FĂCUT EXPERIENŢA
TRANSMIGRĂRlI PRIN REGNURI MINORE, ANIMAL
ŞI VEGETAL?
Aceste regnuri aparţin Sufletului-Conştiinţă
Universală. Fiecare suflet-entitate a fost creat, adică a purces la
început din Tatăl. (Lectura 1641-1).
Acest
răspuns pune degetul pe complexul de superioritate al consultanţilor vizavi
de aceste regnuri pe care le consideră "minore" (în acest
text: Minor plant and animal kingdom).
De
unde răspunsul: nu sînt minore, pentru că ele aparţin Sufletului-Conştiinţă
Universală, cu alte cuvinte lui Dumnezeu, comportînd şi ele suflete-entităţi
create de Tatăl. Acestui consultant prea puţin evoluat,
Cayce
nu-i dă decît un răspuns foarte general pentru a evita să-l şocheze.
Există
în civilizaţia americană această jenă, acest sentiment de insecuritate faţă
de animale. Ceea ce îl miră întotdeauna pe vizitatorul european.
În
Statele Unite animalele sînt obiectul unui rasism violent, la fel cu acela
faţă de negri sau indieni. Ba mai mult încă, albul american îl percepe pe
negru şi indian "ca un animal!". O atitudine asemănătoare este
mult
mai rară în Europa unde, de mii de ani, animalul este mai bine integrat în
viaţa cotidiană. Se poate explica această mentalitate prin faptul că natura
americană este mai agresivă, mai şocantă decît a noastră: la noi natura
este amenajată de mult timp şi am creat o simbioză cu ea... O asemenea
simbioză nu există deloc în Statele Unite, unde nu există încredere în
Natură atît în cea animală cît şi în cea vegetală. Se trăieşte
acolo
o frică obsesivă de microbi şi de sex, considerat "animal", adică "murdar".
(Citiţi în această privinţă De nombreuses vies, de nombreuses amours, op. cit.,
terifiantul capitol consacrat vieţii animale în Statele
Unite).
Cayce
a vorbit despre acest subiect de mai multe ori: aşa cum vom vedea
în capitolele următoare, el explică mentalitatea americană actuală prin
reîncarnarea atlanţilor şi prin dificultăţile lor în lupta cu animalele
mari
care invadau planeta. Mai există şi renumita poveste a roboţilor jumătate
animale, jumătate oameni... pe care o vom vedea mai departe.
Deci,
ţinînd cont de mentalitatea consultanţilor săi, Cayce nu avea nici un
motiv să-şi folosească timpul vorbind despre animale unui public care
le dispreţuia.
Pentru
noi, cititorii europeni, care trăim deci într-o prietenie şi o cunoaştere mai
strînsă a lumii animale, voi da lecturile în care Cayce a tratat
acest subiect (aproape cu regret, se pare!).
Animalele
se reîncarnează?
O
doamnă i-a cerut o lectură de viaţă pentru ea şi soţul ei. I s-a răspuns că
fusese o nobilă romană iar soţul actual, în aceeaşi epocă, un gladiator cu
o forţă herculeană. Se luptase în arenă apărînd creştinii şi acolo
se
cunoscuseră... (Nostim loc pentru a-şi întîlni viitorul soţ!). Ea a întrebat:
UNDE
ŞI CÎND MI-AM CUNOSCUT CĂTELUŞA MONA?
Tot în acea viaţă.
VIATA
ROMANĂ?
Viaţa romană.
MONA
ERA CÎINE ÎN VREMEA ACEEA?
Leul (Lectura 268-3).
Şi
iată lectura dată pentru soţul doamnei, ex-gladiatorul:
CE
LEGĂTURĂ AVEA SOŢUL MEU CU CĂŢELUŞA MONA?
Au luptat corp la corp în acea experienţă din Roma.
CE
ERA MONA ATUNCl?
Leoaica aceea care a luptat cu această entitate
(soţul de astăzi) şi cu cei care au ucis un mare număr de oameni
(creştinii) pe care entitatea încerca să-i apere. (Lectura 280-1).
Tot
în această familie excepţional de interesată de animale, o fetiţă de
unsprezece ani, nepoata doamnei ex-romană, a întrebat:
ÎN
CE VIAŢĂ ANTERIOARĂ AM CUNOSCUT-O PE MONA, CĂŢELUŞA
MĂTUŞII MELE?
La Roma.
MONA
VA FI TOT CÎlNE?
Depinde de conjunctură şi de condiţii. Nu.
S-AR
PUTEA OBŢINE O LECTURĂ A VIEŢII ANTERIOARE PENTRU
ACEASTĂ CĂŢELUŞĂ A MĂTUŞII MELE?
Poate. Dar ar putea fi foarte diferit de ceea ce
credeţi. Aţi risca să nu înţelegeţi; doar dacă vorbiţi
"cîineşte"! (Lectura 406-1).
Extraordinar,
nu vi se pare? Dar încă nu este tot. O prietenă a familiei a
venit şi ea să-i ceară lui Cayce o lectură a vieţilor anterioare. Or această
prietenă avea o simpatie deosebită - şi reciprocă - pentru căţeluşa
de
care este vorba.
CE
GEN DE LEGĂTURĂ A PUTUT EXISTA ÎNTR-O VIAŢĂ ANTERIOARĂ
ÎNTRE MINE ŞI MONA, CĂŢELUŞA PRIETENEI MELE?
Nu găsim nici una.
ATUNCI
DE CE PARE ACEASTĂ CĂTELUŞĂ ATÎT DE ATRASĂ
SPRE MINE?
Datorită înaltelor frecvenţe vibratorii ale fiecăreia
dintre voi două. (Lectura 1318-1).
Există,
de asemenea, datorii karmice între animale şi oameni:
DE
CE ÎI ESTE FRICĂ ACESTEI COPILE ÎN PREAJMA CÎINELUI
CASEI? CE TREBUIE SĂ FACEM? SĂ ALUNGĂM CÎINELE
SAU SĂ AJUTĂM COPILUL SĂ-ŞI ÎNVINGĂ FRICA?
Această stare a lucrurilor este în parte karmică. Ar
fi mai bine să vă dispensaţi de cîine, căci prezenţa sa creează o
ambianţă foarte nesănătoasă nu numai fizic pentru copil, dar şi pentru cîine. EL
nu vă mai poate fi de folos. (Lectura 2963-4).
O
altă întîmplare este extrem de interesantă. Nu voi da decît cîteva extrase.
Este vorba de cineva care a trăit cu 10.500 de ani înainte de Christos,
ca prinţesă arabă.
Ea se numea Valtui şi făcea parte din casa regală,
fiind foarte propiată regelui. În acest sejur terestru, activităţile sale au constat
din îmblînzirea şi folosirea vieţii animalelor care mai tîrziu au
devenit animale domestice, auxiliare omului, şi animale sălbatice. Ea se ocupa
de tot felul de animale,
de cai, de la speciile pitice pînă la caii mari de
tracţiune şi de curse; ea îmblînzea lupii... Entitatea avea douăzeci
şi doi de ani cînd a început să domnească [...].
S-a străduit atunci să-şi încurajeze supuşii să se
dezvolte din punct de vedere social şi comercial, folosind mai mult
regnul animal. Ceea ce se poate şti despre acest suflet este că prin
folosirea vieţii
animale, aşa cum a făcut-o el inconştient, a adus
Omului tovarăşii domestici care aveau să-l ajute în epocile următoare. Dar, în
folosirea conştientă a influenţei sale, inspirată fiind de
relaţia dintre Forţa
Creatoare (Dumnezeu) creatura umana şi fraţii săi
animali, dintre Creatură şi Creator, ea s-a străduit să aducă armonie
în relaţiile cu lumea animală. Căuta să se facă ascultată de animale
nu prin fiică, ci
prin iubire: ea le fermeca folosind flautul şi
fluierul - cu care se mai cîntă şi astăzi şi care creează o ambianţă veselă. Şi
ea cînta din aceste instrumente, nu ca să incite instinctele carnale cele
mai joase, ci ca să trezească în fiecare muzica spiritului. [...].
(Lectura 276-6).
Mai
tîrziu, Valtui s-a reîncarnat:
Într-un alt ţinut pe care-l numim astăzi Roma; apoi
entitatea a acceptat învăţăturile care veneau din Iudeea. Era capabilă să domine animalele sălbatice prin forţa
gîndirii sale [...], fie pe cîmpuri, fie în vizuinele lor sau în
arene... Şi ea şi-a cîştigat adeseori libertatea fizică datorită acestor puteri
ale sale - ceea ce i-a permis să supravieţuiască pentru a continua să-i
înveţe pe oameni
(creştinismul). (Lectura 276-2).
Ea
se numea atunci Phoebia şi aceste puteri stranii:
îi permiteau să meargă cu animalele din pădure fără
să se teamă; şi, la fel, să meargă în mijlocul sălbăticiunilor
libere şi din arene fără nici o frică . Şi nici un rău nu i-a fost făcut vreodată
de animale ci numai prin acţiunea oamenilor care căzuseră mai jos decît
animalele sălbatice...căci acestea pot fi domesticite, dar omul nu şi-a
îmblînzit încă limba. Aceasta se petrecea în secolul I. (Lectura
276-3).
În
încarnarea actuală, entitatea are o karmă deosebită de îndeplinit pe
lîngă oameni: să le trezească iubirea faţă de animale. Ea are datoria: să atragă atenţia oamenilor asupra animalelor,
arătîndu-le cît de
dependente sînt animalele, în diversele lor
habitaturi, de omul care le posedă sau se învecinează cu ele. Să arate oamenilor
fi ce mod activităţile animale le pot fi benefice. Deci, aşa cum s-a spus la
început "înmulţiţi-vă şi stăpîniţi Pămîntul", faceţi tot ce este
posibil pentru a realiza şi împlini această promisiune în sensul Iubirii. Ea
trebuie înţeleasă în sensul următor. Omul trebuie să fie unit cu Forţele
Creatoare ale Universului în modul de folosire a tuturor posibilităţilor lumii
materiale. Şi cum toată creaţia de pe Pămînt este din iubire
materializată, expresia iubirii divine - care se manifestă la toate aceste
fiinţe care trebuie să fie "una" cu Creatorul - astfel, iubirea pe
care o vedem exprimată în regnurile inferioare din punctul de vedere al expresiei şi
dezvoltării lor în plan material, această iubire va trebui să fie
manifestată de către Om faţă de animale. Şi entitatea aceasta va trebui să
pledeze în favoarea animalelor, să le pledeze cauza, făcînd cunoscut tot
ceea ce a primit de la ele. (Lectura 276-3).
În
fine, ca să încheiem, această persoană a întrebat:
DACĂ
SUFLETUL - CONŞTIINŢĂ AL UNEIA DINTRE ANIMALELE
SALE DE ALTĂDATĂ (CA VALTUI) - NU SE REÎNCARNEAZĂ
ÎN CÎINELE SĂU DE ACUM, PEGGY.
Cayce
a răspuns că da.
CARE?
Era unul din animalele de casă. (Lectura 276-6).
Lectură
cu totul excepţională, căci transmigrarea este foarte puţin evocată
la Cayce şi niciodată în mod clar. Nu i s-au mai pus multe întrebări asupra
acestei chestiuni...În
fapt, problemele animalelor sînt cele pe care noi le provocăm prin egoismul
nostru. Lucrînd pentru perfecţionarea Omului, Cayce contribuia
indirect la îmbunătăţirea soartei animalelor.
Din
nefericire, în civilizaţia noastră animalele sînt ca şi moarte: sînt eliminate
progresiv din marile oraşe, apoi de la ţară.
Cayce vorbea creştinilor şi evreilor. Or iudeo-creştinismul este,
în evoluţia sa actuală, lamentabil de deficient în teologia animalului. Zoroastrismul,
budismul, religia druizilor au fost mult mai evoluate.
Din
fericire, centrul spiritual de la Findhom în Scoţia a mai acoperit întrucîtva
această lacună. Dar sîntem încă destul de departe de conştientizarea la
care va trebui să ajungem într-o zi... Înainte de a fi transformat
planeta
în deşert!
Univesrul lui Edgar Cayce
Univesrul lui Edgar Cayce
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu