Cayce
va ieşi aşadar din această teribilă criză de conştiinţă în care se zbătuse ani
de zile. Se va face lumină totală în mintea sa din stare de veghe: da,
reîncarnarea este creştină! Nu numai că este compatibilă cu învăţătura lui
Christos, ci mai mult: a făcut parte din aceasta la început.
Scoasă
din ambalajul său indian, reîncarnarea devine universală, accesibilă oricărui
om de bună credinţă. Ea dă un răspuns întrebărilor tulburătoare pe care ni le
punem - întrebări la care bisericile oficiale nu pot răspunde.
De
exemplu, problema Răului: De ce Jules s-a născut infirm, în timp ce Jim
beneficiază de o sănătate de fier? De ce Dumnezeu, în bunătatea Sa, permite o
astfel de inegalitate? De ce unii se nasc bogaţi şi alţii săraci?
Clerurile
diferitelor biserici răspund: "Acestea sînt tainele Voinţei divine;
trebuie să ne înclinăm fără să le înţelegem". Un astfel de răspuns nu se
mai poate accepta în secolul XX: înseamnă să-i consideri pe fideli debili!
Dimpotrivă,
filosofia cayciană a reîncarnării nu se teme să răspundă acestor întrebări. Ea
oferă o explicaţie clară, coerentă, logică, acceptabilă pentru spiritele
ştiinţifice occidentale.
Reîncarnarea
ar putea fi înţeleasă ca o variantă a "teoriei Evoluţiei".
Dar
trebuie să explicăm puţin acest cuvînt bizar: karma, care este sanscrit şi
înseamnă "acţiune şi reacţiune".
Aş
fi tentată să-l traduc prin "bilanţul" care rezultă într-adevăr din diferitele
acte precedente. Karma este principiul activ al Legii Evoluţiei; ea este în
sine un program de transformare continuă. Cayce a explicat foarte des şi
îndelung acest subiect. După el, ceea ce a făcut rău sau bine revine în mod
necesar într-o viaţă următoare. Este "Legea Bumerangului", formulată
de Vechiul Testament: "Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte". (Nu
pentru a-i îndemna pe oameni la răzbunare, ci pentru a-i face
să
reflecteze puţin la consecinţele actelor lor).
Această
"Lege a cauzei şi efectului" este, după Cayce, automată, absolut ca
legile fizicii:
Fiecare suflet plăteşte pentru propriile lui greşeli,
NU pentru ale altuia. (Lectura 1056-2).
Unul
din marile principii de bază - pe cale să devină principiul întregii psihologii
holistice - este că: Mind is the builder, frază pe care Cayce o repetă
neîncetat. Adică: "Spiritul (omenesc) este constructorul".
Corpul
nostru fizic este doar rezultatul activităţii mentalului nostru... Şi, de
asemenea, al tuturor împrejurărilor exterioare ale vieţii pe care le întîlnim.
Reîncarnarea, după Cayce, pune accent pe responsabilitatea noastră globală.
Fiecare
gînd rău antrenează un act rău şi fiecare gînd bun, un act bun. De altfel,
gîndirea în sine este un act. Fiecare act rău are în noi înşine urmări pe care
le proiectăm în exterior. Nu sîntem niciodată victim ale cuiva, ci numai
propriile noastre victime şi ale actelor noastre trecute.
Omul
bun care nu are "decît necazuri" a fost poate un monstru în urmă cu
zece mii de ani: el se confruntă astăzi cu consecinţele trecutului său karmic.
Am
spune că sîntem mai întîi fiii operelor noastre. Evident, este o filosofie care
obligă la rectitudine. Ceea ce nu place tuturor!
Filosofia
indiană nu admite nici o abatere de la rigoarea legii karmice a cauzei şi
efectului. Astfel, în gîndirea religioasă a Indiei, "roata"
reîncarnărilor succesive se învîrte la nesfîrşit de-a lungul secolelor, pînă
cînd ultima fărîmă de karmă este plătită. Greu, greu, greu... Este ca un examen
pe care ar trebui să-l treci în fiecare an şi la cea mai mică bîlbîială ai
picat: trebuie atunci să repeţi clasa şi chiar să o repeţi de trei-patru
ori!... Unii se descurajează... Şi iau de la capăt, interminabil,
aceleaşi
erori!
Universul lui Edgar Cayce
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu